Vrátenie a reklamácia

REKLAMAČNÝ PORIADOK SPOLOČNOSTI

COBRA SPOL. S R.O.

  1. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
    1. Tento reklamačný poriadok spoločnosti COBRA spol. s r.o., so sídlom Pobrežní 249/46, Karlín, 186 00 Praha 8, Česká republika, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 898 („predávajúci“) upravuje základné vzájomné práva a povinnosti kupujúceho v súvislosti s uplatnením práv z vadného plnenia či záruky za akosť (reklamácia) pri uzatváraní kúpnych zmlúv pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku, najmä prostredníctvom webového rozhrania i obchodu na adrese https://www.cobrakovanie.sk/ .
    2. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho („OP“) a pokiaľ nie je v tomto dokumente uvedené inak, majú pojmy tu používané rovnaký význam ako v OP. Práva a povinnosti neupravené týmto reklamačným poriadkom alebo OP sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s týmto reklamačným poriadkom a OP ešte pred objednaním tovaru.
  2. rozsah práv a záruka V PRÍPADE KUPUJÚCEHO – SPOTREBITEĽA
    1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, za to, že tovar je v čase prevzatia bez vád. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Záručná doba na tovar je dva (2) roky od prevzatia tovaru, pričom v prípade osobitných druhov tovaru sa záručná doba určuje v súlade s platnými právnymi predpismi.
    2. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia tovaru Kupujúcim a počas záručnej doby:
          1. má tovar vlastnosti dohodnuté medzi Predávajúcim a Kupujúcim alebo zodpovedajúce jeho obvyklému použitiu;
          2. tovar je vhodný na účel, na ktorý sa má tovar podľa určenia Predávajúceho použiť, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa;
          3. tovar je v deklarovanom množstve, miere, rýdzosti alebo hmotnosti; a
          4. tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
    3. Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia a Predávajúci je oprávnený odmietnuť reklamáciu Kupujúceho v prípade, že:
          1. vadu spôsobil Kupujúci alebo tretia osoba iná ako Predávajúci alebo osoba poverená Predávajúcim;
          2. opotrebenie bolo spôsobené nesprávnym používaním, skladovaním či nadmerným zaťažovaním tovaru alebo použitím tovaru v nevhodných podmienkach;
          3. tovar bol opravený alebo do neho zasahovala iná osoba ako Predávajúci alebo osoba poverená Predávajúcim;
          4. vada bola spôsobená nedostatočnou alebo nesprávnou údržbou alebo inou údržbou, ktorá nie je v súlade s pokynmi Predávajúceho;
          5. vada bola spôsobená prirodzenými zmenami materiálu, z ktorého je tovar vyrobený;
          6. Kupujúci bol na vadu jasne upozornený a/alebo existencia vady bola dôvodom na poskytnutie zľavy z kúpnej ceny tovaru Predávajúcim; alebo
          7. vada vznikla v dôsledku mechanického poškodenia tovaru;
          8. poškodenie vzniklo v dôsledku vonkajších vplyvov nezávislých od predávajúceho (napr. živelná pohroma).
    4. Ak je tovar vadný a nie je dôvod na zamietnutie reklamácie, má Kupujúci v závislosti od povahy vady nasledujúce nároky, ktoré si môže bezplatne uplatniť u Predávajúceho, a to v prípade:
          1. odstrániteľnej vady tovaru, má Kupujúci právo na:
            1. odstránenie vady tovaru (opravu); alebo
            2. výmenu tovaru alebo jeho časti, pokiaľ by tým Predávajúcemu nevznikli neprimerané náklady;

Predávajúci je vždy oprávnený namiesto opravy vymeniť vadný tovar za tovar bez vady, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.   

          1. neodstrániteľnej vady tovaru alebo odstrániteľnej vady tovaru, ak sa opakuje viackrát (najmenej dvakrát), alebo väčšieho počtu (najmenej 3) rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia riadnemu používaniu tovaru, má Kupujúci právo na:
            1. výmenu tovaru; alebo
            2. zľavu z kúpnej ceny tovaru; alebo
            3. odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie kúpnej ceny).
    1. Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie riadne oznámiť Predávajúcemu rozhodnutie o spôsobe vybavenia reklamácie podľa bodu 2.4 vyššie. Po prijatí rozhodnutia o spôsobe vybavenia reklamácie a jeho oznámení Predávajúcemu sa toto rozhodnutie považuje za konečné. Predávajúci nie je povinný zohľadniť nasledovnú požiadavku Kupujúceho na zmenu oznámeného spôsobu vybavenia reklamácie.
    2. V prípade, že Kupujúci uplatnil reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od jeho kúpy, Predávajúci môže reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia.
    3. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
    4.  Ak to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci predtým, než sa vada prejavila, predávajúci vykoná demontáž vadnej veci a montáž opravenej alebo novej veci alebo uhradí s tým spojené náklady.
    5. Ak kupujúci neprevezme vec v primeranom čase po tom, čo ho predávajúci upovedomil o možnosti vec po oprave prevziať, patrí predávajúcemu odplata za uskladnenie; ak strany nedohodnú jej výšku, platí za dohodnutú obvyklá výška.
    6. Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ je tovar dodaný zásielkovou službou alebo iným prepravcom, je kupujúci povinný skontrolovať pred potvrdením prevzatia nepoškodenosť obalu zásielky, lepiacich pások a v prípade pochybností, že zásielka vykazuje vady, má kupujúci právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť ho v prítomnosti dopravcu. Podpisom kupujúci kuriérovi vyhlasuje, že obal je nepoškodený a zásielka bola doručená v poriadku.
    7. Kupujúci berie na vedomie, že vadou tovaru nie je odtieň farby tovaru, pokiaľ sa farba dodaného tovaru odlišuje od farby tovaru uverejnenej v ponuke predávajúceho vo webovom rozhraní obchodu.
  1. PRIEBEH REKLAMÁCIE V PRÍPADE KUPUJÚCEHO – SPOTREBITEĽA
    1. Kupujúci je povinný oznámiť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť a mohol vadu pri vynaložení dostatočnej starostlivosti zistiť, a to buď označením vady, alebo oznámením, ako sa vada prejavuje. Kupujúci je najmä povinný pred podpisom dodacieho listu tovar riadne skontrolovať, či tovar nemá vady čo do množstva alebo kvality.
    2. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu:
          1. elektronicky prostredníctvom e-mailovej adresy reklamace@cobrakovani.cz; alebo
          2. poštou, a to zaslaním tovaru na adresu: COBRA, spol. s r.o., Jeremiášova 2630, 15500 Praha 13 - Stodůlky , Česká republika,
    3. Na uplatnenie reklamácie môže kupujúci využiť aj vzor reklamačného formulára, ktorý tvorí prílohu tohto reklamačného poriadku.
    4. Kupujúci je povinný preukázať, že je oprávnený uplatniť reklamáciu, najmä preukázať dátum nákupu, a to buď predložením dokladu o kúpe, záručného listu alebo iným hodnoverným spôsobom.
    5. Na uplatnenie reklamácie je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu potrebné údaje, ako sú kontaktné a bankové údaje (ak sa požaduje zľava z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy) kupujúceho, identifikácia objednávky, vada tovaru, zvolený spôsob vybavenia reklamácie a ďalšie dôležité údaje. Na tieto účely môže kupujúci použiť vzorový reklamačný formulár, ktorý tvorí prílohu tohto reklamačného poriadku.
    6. Kupujúci je povinný tovar zasielaný predávajúcemu vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru.  
    7. Kupujúci je povinný predložiť reklamovaný tovar čistý, bez akýchkoľvek nečistôt a hygienicky nezávadný. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prijať na reklamáciu tovar, ktorý nespĺňa vyššie uvedené všeobecné hygienické predpisy.
    8. Kupujúci je povinný v prípade reklamácie už namontovaného či zabudovaného tovaru umožniť reklamačnému technikovi predávajúceho detailnú kontrolu miesta, odbornosti a podmienok inštalácie a príp. prevzatie vadného tovaru.
    9. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Predávajúci je povinný vydať potvrdenie o vybavení reklamácie do tridsiatich (30) dní odo dňa podania reklamácie.
    10. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch (3) pracovných dní a v odôvodnených prípadoch najneskôr do tridsiatich (30) dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný druhu výrobku alebo služby, ktorý je potrebný na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do tridsiatich (30) dní odo dňa podania reklamácie. V prípade, že tovar na reklamáciu bol prijatý v neskorší deň, ako je deň podania reklamácie, lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť od tohto neskoršieho dňa.
    11. Pokiaľ bude reklamácia vybavená dodaním novej veci bez vady, reklamačný protokol bude obsahovať nové sériové číslo tohto tovaru. Ďalšie prípadné reklamácie vymeneného nového tovaru bude kupujúci uplatňovať na základe vydaného reklamačného protokolu.
    12. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady..
  2. ZÁRUKA ZA AKOSŤ A PRIEBEH REKLAMÁCIE V PRÍPADE KUPUJÚCEHO – PODNIKATEĽA
    1. Ak je kupujúci podnikajúcou fyzickou osobou alebo právnickou osobou („kupujúci podnikateľ“), práva z vadného plnenia kupujúceho podnikateľa sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 422 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník). Práva z vadného plnenia nevylučujú právo kupujúceho podnikateľa na náhradu škody.
    2. Kupujúci podnikateľ je povinný uplatniť nároky z vád bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť a mohol vadu pri dostatočnej starostlivosti zistiť, a to buď označením vady, alebo oznámením, ako sa prejavuje, najneskôr však do 3 dní od jej zistenia; v opačnom prípade mu nemusí byť právo z vadného plnenia priznané.
    3. Ak kupujúci podnikateľ pri uzavretí kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (resp. ak nie je kupujúci spotrebiteľom), poskytuje predávajúci kupujúcemu podnikateľovi záruku za akosť tovaru v dĺžke 12 mesiacov, ak nie je na dodacom liste alebo záručnom liste vyznačená záručná doba v inej dĺžke, je lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia pri tovare.
    4. Na kupujúceho podnikateľa sa uplatní aj článok 2.3 reklamačného poriadku.
    5. Kupujúci podnikateľ berie na vedomie, že pokiaľ je tovar dodaný zásielkovou službou alebo iným prepravcom, je kupujúci podnikateľ povinný skontrolovať pred potvrdením prevzatia nepoškodenosť obalu zásielky, lepiacich pások a v prípade pochybností, že zásielka vykazuje vady, má kupujúci podnikateľ právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky.
    6. Kupujúci podnikateľ má právo uplatniť nároky z vád tovaru u predávajúceho:
          1. elektronicky prostredníctvom e-mailovej adresy reklamace@cobrakovani.cz; alebo
          2. poštou, a to zaslaním tovaru pokiaľ možno v pôvodnom alebo náhradnom obale na svoje náklady na adresu: COBRA, spol. s r.o., Jeremiášova 2630, 15500 Praha 13 - Stodůlky , Česká republika.
    7. Kupujúci podnikateľ je povinný preukázať, že mu náleží právo uplatniť si nároky z vád, a to najmä doložením originálu predajného dokladu (záručný list, dodací list alebo daňový doklad, na ktorom je uvedené, že slúži zároveň ako dodací a záručný list) a podrobného popisu vady tovaru. Bez splnenia podmienok predchádzajúcej vety tohto článku nebude uplatnenie nárokov z vád kupujúcemu podnikateľovi uznané a tovar mu bude vrátený na jeho náklady.
    8. Predávajúci bude uplatnenie práv kupujúceho podnikateľa riešiť v čo najkratšej možnej lehote s ohľadom na odborné posúdenie tovaru predávajúcim alebo výrobcom. Kupujúci podnikateľ dostane informáciu o vybavení reklamácie na oznámenú elektronickú adresu. V prípade neoprávnenej reklamácie sa dĺžka záručnej doby nepredlžuje.
    9. Pokiaľ má tovar neodstrániteľné vady alebo ide o väčšie množstvo vád, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu, ide o porušenie zmluvy podstatným spôsobom. V takom prípade môže kupujúci podnikateľ:
  1. požadovať výmenu tovaru, dodanie chýbajúceho tovaru, dožadovať sa odstránenia právnych vád;
  2. požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné; alebo
  3. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
    1. Voľbu medzi nárokmi uvedenými v článku 4.8 reklamačného poriadku má kupujúci podnikateľ iba ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo do 24 hodín po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci podnikateľ meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak kupujúci podnikateľ neoznámi voľbu svojho nároku včas, t. j. vo vyššie uvedenej lehote, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
    2. Odstrániteľné vady tovaru, právne vady tovaru, väčšie množstvo vád, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru, opakujúce sa vady alebo ďalšie vady (vady v množstve, farbe, chýbajúce doklady atď.) sa považujú za nepodstatné porušenie zmluvy. V tomto prípade môže kupujúci podnikateľ požadovať iba odstránenie vád alebo zľavu z kúpnej ceny.
    3. Predávajúci stanoví lehotu, v ktorej vady tovaru odstráni. Ak kupujúci podnikateľ bez zbytočného odkladu po oznámení lehoty neoznámi svoj nesúhlas, má sa za to, že ju určil sám. Ak predávajúci neodstráni vady v lehote stanovenej podľa predchádzajúcej vety, môže kupujúci podnikateľ uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.
    4. Pri dodaní náhradného tovaru musí byť pôvodný tovar vrátený predávajúcemu nepoškodený, bez známok používania alebo opotrebenia, v pôvodnom obale a so všetkým príslušenstvom vrátane priložených záručných listov a návodov.
    5. Kupujúci podnikateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil predávajúcemu, ako aj v prípade, keď nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho obdržal s výnimkou prípadov, keď:
  1. zmenu stavu tovaru nespôsobil; a
  2. k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vád tovaru.
    1. Pokiaľ došlo k zníženiu hodnoty vráteného tovaru (t. j. k čiastočnému spotrebovaniu či opotrebovaniu tovaru), je kupujúci podnikateľ povinný chýbajúcu hodnotu nahradiť predávajúcemu v peniazoch. V praxi sa tak deje formou započítania hodnoty opotrebovania či spotrebovania tovaru voči vrátenej kúpnej cene. Kúpna cena je kupujúcemu podnikateľovi vyplatená v sume zníženej o hodnotu opotrebovania či spotrebovania tovaru. Hodnotu opotrebovania či spotrebovania určuje predávajúci v závislosti od výšky opotrebovania či spotrebovania vráteného tovaru.
    2. Pokiaľ bol tovar kupujúcemu podnikateľovi zasielaný prostredníctvom prepravcu, nemá kupujúci podnikateľ právo na náhradu nákladov na prepravu.
    3. Kupujúcemu podnikateľovi, ktorý si uplatnil práva z vadného plnenia, nemá nárok na náhradu nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva.
    4. V prípade, že si kupujúci podnikateľ nevyzdvihne vybavenú reklamáciu do 30 dní od obdržania oznámenia o ukončení opravy, bude mu účtované skladné vo výške 1 euro za každý začatý deň od skončenia reklamačného konania do prevzatia tovaru kupujúcim podnikateľom. O ukončení opravy bude kupujúci podnikateľ vždy informovaný oznámením zaslaným na oznámenú elektronickú adresu alebo iným vhodným spôsobom. Pokiaľ si kupujúci podnikateľ tovar nevyzdvihne do doby, kedy výška skladného prevýši cenu reklamovaného tovaru, bude tento tovar použitý na úhradu skladného.
  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Kupujúci ako spotrebiteľ má právo na mimosúdne riešenie sporov (ARS) zo zmluvy s Predávajúcim v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, prostredníctvom Slovenskej obchodnej inšpekcie (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi). Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na základe žiadosti Kupujúceho, ktorú možno podať písomne, ústne do záznamu alebo elektronicky prostredníctvom on-line formulára na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie. Žiadne ustanovenie tohto článku nebráni Kupujúcemu, aby sa obrátil so svojím nárokom na príslušný súd.
    2. Na uplatnenie reklamácie (nárokov z vád tovaru) môže kupujúci využiť vzor reklamačného formulára, ktorý tvorí prílohu tohto reklamačného poriadku.
    3. Znenie tohto reklamačného poriadku môže predávajúci kedykoľvek meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením však nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté z kúpnych zmlúv uzavretých pred účinnosťou nového reklamačného poriadku.
    4. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1. 11. 2023.

Napíšte nám

Položky označené * sú povinné.
Napíšte nám Zatvoriť